DANS: kreativitet & koreografi

Instagram
Bilder
Video

Vil du utvikle egne danseferdigheter og skape kunstneriske prosjekter sammen med andre?

Mål for linja

Utvikle deg både kreativt og teknisk som danser. 

Delta aktivt i den skapende prosessen frem mot ulike former for forestillinger.

Få økt evne til å samarbeide, vise engasjement og ta ansvar. 

Studietur
Dansetur til Berlin

Velkommen til danselinjen på Rønningen! 

 

Her vil du få videreutvikle deg som danser, både teknisk og kunstneriskDette gjør vi gjennom improvisasjon, danseklasser og i produksjon av prosjekter både i klassen og i samarbeid med andre linjer på skolen. Vi samarbeider ofte med kunst-, foto- og musikklinjene. 

 

Vi legger stor vekt på den kreative siden ved dansefaget og hos deg som elev. Gjennom året skaper vi sammen flere ulike former for forestillinger. Målet om et trygt fellesskap ligger til grunn for alt arbeidet vi gjør. På danselinjen jobber vi for å bli et team hvor alle bidrar til hverandres utvikling ved å hjelpe, inspirere og motivere hverandre. 

Ukentlige danseklasser i jazz- og samtidsdans legger grunnlaget for den tekniske utviklingen, i tillegg til styrke- og bevegelighetstrening. Vi har fokus på egen utvikling uansett nivå og du vil få individuell veiledning og utfordringer.  

Rønningen Folkehøgskole ligger i Oslo, noe som gir oss god mulighet til å oppleve hva dansemiljøet i storbyen har å by på gjennom forestillinger, gjestelærere og skolebesøk.

I skolens idrettshall har vi to flotte dansesaler, med speilvegger og ballettbarré, eget grupperom til teori, samt treningsrom for styrke og utholdenhet. Dansesalene kan du som elev på danselinjen bruke så mye du vil, både på kveldstid og i helgene. 

 

 

Instagram 2 Følg oss på Instagram: @rfhs_dans

 Facebook Følg oss også på Facebook.

Velkommen til Folkehøgskolen i Oslo

 

 

ginaaction.jpg
Gina Limseth
Danseforestilling Birgitte021
Aurora Søraa
Forestillingdans13 Blanca
Madelen Ruud
danseforestilling071.JPG
Krystian Wysocki
Julie K. Ski
Linjelærer Dans
Julie K. Ski