Folkehøgskole i Oslo

Oslos eneste folkehøgskole tilbyr grensesprengende muligheter som sikrer deg et fantastisk år.
Året gir deg komplett tilgang til både hovedstaden, oslofjorden, marka og de herligste vennene på gangen.
Alt ligger klart - det er kun opp til deg å gripe mulighetene!

Rønningen har et varmt fellesskap. Vårt brede linjetilbud gjør at mange ulike elever møtes og blir venner. Å reise rundt i Oslo er en del av pakka når du går på Rønningen. Derfor får du utdelt reisekort med full frihet til å velge trikk, buss eller tog.

Under fotballbanen skjuler det seg topp moderne klasserom, treningsfasiliteter og en 1000 m² idrettshall. En liten gressplen unna ligger vårt flotte nye internat, med kjøkken og elevrom i hotellklasse.

Skolen ligger på Grefsenåsen med en fantastisk panoramautsikt over byen og Oslofjorden. Nordmarka er Rønningens nærmeste nabo. Her kan du velge mellom lange eller korte turer. En 15 minutters trikketur tar deg til Grunerløkka, hvor de mange kafeene, konsertene, kinofilmene og rusleturene venter på deg.

På Rønningen vil vi inspirere deg til å finne nye venner, finne ut hva du brenner for og jobbe godt med det. Velkommen til oss!

Se filmen om Rønningen her:

Les mer om de ulike linjene her.